Algemene Voorwaarden

Artikel 1 – Definities

In deze voorwaarden wordt verstaan onder:

1.     Bedenktijd: de termijn waar binnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht;

2.     Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf en een overeenkomst op afstand aangaat met de ondernemer;

3.     Dag: kalenderdag;

4.     Duurtransactie: een overeenkomst op afstand met betrekking tot een reeks van producten en/of diensten, waarvan de leverings- en/of afnameverplichting in de tijd is gespreid;

5.     Duurzame gegevensdrager: elk middel dat de consument of ondernemer in staat stelt om informatie die aan hempersoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadplegingen ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt.

6.     Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand;

7.     Modelformulier: het modelformulier voor herroeping die de ondernemer ter beschikking stelt die een consument kan invullen wanneer hij gebruik wil maken van zijn herroepingsrecht.

8.     Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die producten en/of diensten op afstand aan consumenten aanbiedt;

9.     Overeenkomst op afstand: een overeenkomst waarbij in het kader van een door de ondernemer georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten en/of diensten, tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand;

10.  Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte zijn samengekomen.

11.  Algemene Voorwaarden: de onderhavige Algemene Voorwaarden van de ondernemer.

Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer

Versa Home

 Adres: Parmentierstraat 7, 5703HE te Helmond

 Telefoonnummer: +31 6 47 55 55 75

 E-mailadres: info@versahome.nl

 KvK-nummer: 94202982

Btw-identificatienummer: NL619868776B01

Artikel 3 – Toepasselijkheid

1.     Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand en bestellingen tussen ondernemer en consument.

2.     Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven dat de algemene voorwaarden bij de ondernemer zijn in te zien en zij op verzoek van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.

3.     Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaardenlangs elektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de consument op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de consument langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.

4.     Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing en kan de consument zich in geval van tegenstrijdige algemene voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.

5.     Indien één of meerdere bepalingen in deze algemene voorwaarden op enig moment geheel of gedeeltelijk nietig zijn of vernietigd worden, dan blijft de overeenkomst en deze voorwaarden voor het overige in stand en zal de betreffende bepaling in onderling overleg onverwijld vervangen worden door een bepaling dat de strekking van het oorspronkelijke zoveel mogelijk benadert.

6.     Situaties die niet in deze algemene voorwaarden zijn geregeld, dienen te worden beoordeeld ‘naar de geest’ van deze algemene voorwaarden.

7.     Onduidelijkheden over de uitleg of inhoud van één of meerdere bepalingen van onze voorwaarden, dienen uitgelegd te worden ‘naar de geest’ van deze algemene voorwaarden.

Artikel 4 – Het aanbod

1.     Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.

2.     Het aanbod is vrijblijvend. De ondernemer is gerechtigd het aanbod te wijzigen en aan te passen.

3.     Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanboddoor de consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten en/of diensten. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.

4.     Alle afbeeldingen, specificaties en gegevens in het aanbod zijn indicatief en kunnen geen aanleiding zijn tot schadevergoeding of ontbinding van de overeenkomst.

5.     Afbeeldingen bij producten zijn een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten. Ondernemer kan niet garanderen dat de weergegeven kleuren exact overeenkomen met de echte kleuren van de producten.

6.     Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingenzijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden. Dit betreft in het bijzonder:

  •  de prijs inclusief belastingen;
  • de eventuele kosten van verzending;
  • de wijze waarop de overeenkomst tot stand zal komen en welke handelingen daarvoor nodig zijn;
  •  het al dan niet van toepassing zijn van het herroepingsrecht;
  •  de wijze van betaling, afleveringen uitvoering van de overeenkomst;
  • de termijn voor aanvaarding van het aanbod, dan wel de termijn waarbinnen de ondernemer de prijs garandeert;
  • de hoogte van het tarief voorcommunicatie op afstand indien de kosten van het gebruik van de techniek voorcommunicatie op afstand worden berekend op een andere grondslag dan het reguliere basistarief voor het gebruikte communicatiemiddel;
  • of de overeenkomst na de totstandkoming wordt gearchiveerd, en zo ja op welke wijze deze voor de consument te raadplegen is;
  • de manier waarop de consument, voor het sluiten van de overeenkomst, de door hem in het kader van de overeenkomst verstrekte gegevens kan controleren en indien gewenst herstellen;
  • de eventuele andere talen waarin, naast het Nederlands, de overeenkomst kan worden gesloten;
  • de gedragscodes waaraan de ondernemer zich heeft onderworpen en de wijze waarop de consument deze gedragscodes langs elektronische weg kan raadplegen;
  • de minimale duur van de overeenkomst op afstand in geval van een duurtransactie.

 Artikel 5 – De overeenkomst

1.     De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaardingdoor de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.

2.     Indien de consument het aanbodlangs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door de ondernemer is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.

3.     Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige web omgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal de ondernemer daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.

4.     De ondernemer kan zich – binnen wettelijke kaders – op de hoogte stellen of de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, evenals van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indiende ondernemer op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.

5.     De ondernemer zal bij het product of dienst aan de consument de volgende informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen:

a.     het bezoekadres van de vestiging van de ondernemer waar de consument met klachten terecht kan;

b.     de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht;

c.     de informatie over garanties en bestaande service na aankoop;

d.     de in artikel 4 lid 6 van deze voorwaarden opgenomen gegevens, tenzij de ondernemer deze gegevens al aan de consument heeft verstrekt vóór de uitvoering van de overeenkomst;

e.     de vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de overeenkomst een duur heeft van meer dan één jaar of van onbepaalde duur is.

6.     In geval van een duurtransactie is de bepaling in het vorige lid slechts van toepassing op de eerste levering.

7.     Iedere overeenkomst wordt aangegaan onder de opschortende voorwaarden van voldoende beschikbaarheid van de betreffende producten.

Artikel 6 – Herroepingsrecht

Bij levering van producten:

1.     Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 kalenderdagen. Deze bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door de consument of een vooraf door de consumentaangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger.

2.     Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijs mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer retourneren, conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.

3.     Wanneer de consument gebruik wenst te maken van zijn herroepingsrecht is hij verplicht dit binnen 14 kalenderdagen, na ontvangst van het product, kenbaar te maken aan de ondernemer. Het kenbaar maken dient de consument te doen middels het modelformulier. Nadat de consument kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht dient de klant het product binnen 14 kalenderdagen retour te sturen. De consument dient te bewijzen dat de geleverde zaken tijdig zijn teruggestuurd, bijvoorbeeld door middel van een bewijs van verzending.

4.     Indien de klant na afloop van dein lid 2 en 3 genoemde termijnen niet kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht resp. het product niet aan de ondernemer heeft teruggezonden, is de koop een feit.

Bij levering van diensten:

1.     Bij levering van diensten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende ten minste 14 kalenderdagen, ingaande op de dag van het aangaan van de overeenkomst.

2.     Om gebruik te maken van zijn herroepingsrecht, zal de consument zich richten naar de door de ondernemer bij het aanbod en/of uiterlijk bij de levering ter zake verstrekte redelijke en duidelijke instructies.

Artikel 7 – Kosten in geval van herroeping

1.     Indien de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, komen ten hoogste de kosten van terugzending voorzijn rekening.

2.     Indien de consument een bedrag betaald heeft, zal Versa Home dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping, terugbetalen. Hierbij is wel de voorwaarde dat het product reeds terug ontvangen is door Versa Home of sluitend bewijs van complete terugzending overlegd kan worden.

Artikel 8 – Uitsluiting herroepingsrecht

1.     Versa Home kan het herroepingsrecht van de consument uitsluiten voor producten zoals omschreven in lid 2 en 3. De uitsluiting van het herroepingsrecht geldt slechts indien Versa Home dit duidelijk in het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld.

2.     Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten:

a.     die door Versa Home tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van de consument;

b.     die duidelijk persoonlijk van aardzijn;

c.     die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;

d.     die snel kunnen bederven of verouderen;

e.     waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop Versa Home geen invloed heeft;

f.       voor losse kranten en tijdschriften;

g.      voor audio- en video-opnamen en computersoftware waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken;

h.     voor hygiënische producten waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken.

3.     Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor diensten:

a.     betreffende logies, vervoer, restaurantbedrijf of vrijetijdsbesteding te verrichten op een bepaalde datum of tijdens een bepaalde periode;

b.     waarvan de levering met uitdrukkelijke instemming van de consument is begonnen voordat de bedenktijd is verstreken;

c.     betreffende weddenschappen en loterijen.

 Artikel 9 – De prijs

1.     Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven.

2.     In afwijking van het vorige lid kan Versa Home producten of diensten waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar Versa Home geen invloed opheeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld.

3.     Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.

4.     Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien Versa Home dit bedongen heeft en:

a.     deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen;

b.     de consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen met ingang van de dag waarop de prijsverhoging ingaat.

5.     De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief btw.

6.     Alle prijzen zijn onder voorbehoud van druk- en zetfouten. Voor de gevolgen van druk- en zetfouten wordt geenaansprakelijkheid aanvaard. Bij druk- en zetfouten is Versa Home niet verplicht het product volgens de foutieve prijs te leveren.

 Artikel 10 – Conformiteit en Garantie

1.     Versa Home staat ervoor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Indien overeengekomen staat Versa Home er tevens voor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik.

2.     Een door Versa Home, fabrikant of importeur verstrekte garantie doet niets af aan de wettelijke rechten en vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst tegenover Versa Home kan doen gelden.

3.     Eventuele gebreken of verkeerd geleverde producten dienen binnen 4 weken na levering aan Versa Home schriftelijk te worden gemeld. Terugzending van de producten dient te geschieden in de originele verpakking en in nieuwstaat verkerend.

4.     De garantietermijn van Versa Home komt overeen met de fabrieksgarantietermijn. Versa Home is echter nimmer verantwoordelijk voor de uiteindelijke geschiktheid van de producten voor elke individuele toepassing door de consument, noch voor eventuele adviezen ten aanzien van het gebruik of de toepassing van de producten.

5. De garantie geldt niet indien:

  • De consument de geleverde producten zelf heeft gerepareerd en/of bewerkt of door derden heeft laten repareren en/of bewerken;
  • De geleverde producten aan abnormale omstandigheden zijn blootgesteld of anderszins onzorgvuldig worden behandeld of in strijd zijn met de aanwijzingen van Versa Home en/of op de verpakking behandeld zijn;
  •  De ondeugdelijkheid geheel of gedeeltelijk het gevolg is van voorschriften die de overheid heeft gesteld of zal stellen ten aanzien van de aard of de kwaliteit van de toegepaste materialen.

.

Artikel 11 – Levering en uitvoering

1.     Versa Home zal de grootstmogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij deuitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragentot verlening van diensten.

2.     Als plaats van levering geldt hetadres dat de consument aan Versa Home kenbaar heeft gemaakt.

3.     Met inachtneming van hetgeenhierover in lid 4 van dit artikel is vermeld, zal Versa Home geaccepteerdebestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren, tenzijde consument akkoord is gegaan met een langere leveringstermijn. Indien debezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechtsgedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft indat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden. De consumentheeft geen recht op een schadevergoeding.

4.     Alle levertermijnen zijnindicatief. Aan eventuele genoemde termijnen kan de consument geen rechtenontlenen. Overschrijding van een termijn geeft de consument geen recht opschadevergoeding.

5.     In geval van ontbinding conformlid 3 van dit artikel zal Versa Home het bedrag dat de consument betaaldheeft zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding,terugbetalen.

6.     Indien levering van een besteldproduct onmogelijk blijkt te zijn, zal Versa Home zich inspannen om eenvervangend artikel beschikbaar te stellen. Uiterlijk bij de bezorging zal opduidelijke en begrijpelijke wijze worden gemeld dat een vervangend artikelwordt geleverd. Bij vervangende artikelen kan het herroepingsrecht niet wordenuitgesloten. De kosten van een eventuele retourzending zijn voor rekening van Versa Home.

7.     Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij Versa Home tot het moment van bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan Versa Home bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.

 Artikel 12 – Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging

Opzegging

1. De consument kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het regelmatig leveren van producten of diensten, te allen tijde opzeggen met inachtneming van de overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van maximaal één maand.

2. De consument kan een overeenkomstdie voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het regelmatig leverenvan producten of diensten, te allen tijde tegen het einde van de bepaalde duuropzeggen met inachtneming van de overeengekomen opzeggingsregels en eenopzegtermijn van maximaal één maand.

3.  De consument kan de in de vorigeleden genoemde overeenkomsten:

  • te allen tijde opzeggen en nietbeperkt worden tot opzegging op een bepaald tijdstip of in een bepaaldeperiode;
  • minstens op dezelfde wijzeopzeggen als zij zijn aangegaan;
  • altijd opzeggen met dezelfdeopzegtermijn als de ondernemer voor zichzelf heeft bedongen.

 Verlenging

4.  Een overeenkomst die voor bepaaldetijd is aangegaan en die strekt tot het regelmatig leveren van producten ofdiensten, mag niet stilzwijgend worden verlengd of vernieuwd voor een bepaaldeduur.

5.  In afwijking van het vorige lidmag een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot hetregelmatig leveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriftenstilzwijgend worden verlengd voor een bepaalde duur van maximaal drie maanden,als de consument deze verlengde overeenkomst tegen het einde van de verlengingkan opzeggen met een opzegtermijn van maximaal één maand.

6.  Een overeenkomst die voor bepaaldetijd is aangegaan en die strekt tot het regelmatig leveren van producten ofdiensten, mag alleen stilzwijgend voor onbepaalde duur worden verlengd als deconsument te allen tijde mag opzeggen met een opzegtermijn van maximaal éénmaand en een opzegtermijn van maximaal drie maanden in geval de overeenkomststrekt tot het regelmatig, maar minder dan eenmaal per maand, leveren van dag-,nieuws- en weekbladen en tijdschriften.

7. Een overeenkomst met beperkte duurtot het regelmatig leveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften(proef- of kennismakingsabonnement) wordt niet stilzwijgend voortgezet eneindigt automatisch na afloop van de proef- of kennismakingsperiode.

 Duur

8. Als een overeenkomst een duur vanmeer dan een jaar heeft, mag de consument na een jaar de overeenkomst te allentijde met een opzegtermijn van maximaal een maand opzeggen, tenzij deredelijkheid en billijkheid zich tegen opzegging vóór het einde van de overeengekomenduur verzetten.

 

Artikel 13 – Betaling

1. Tenzij anders overeengekomen,dienen de door de consument verschuldigde bedragen te worden voldaan binnen 7werkdagen na het ingaan van de bedenktermijn zoals bedoeld in artikel 6 lid 1.In geval van een overeenkomst tot het verlenen van een dienst, vangt dezetermijn aan nadat de consument de bevestiging van de overeenkomst heeftontvangen.

 2.  De consument heeft deverantwoordelijkheid om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevensonmiddellijk aan de ondernemer te melden.

 3.  Bij wanbetaling van de consumentheeft de ondernemer, behoudens wettelijke beperkingen, het recht om de voorafaan de consument kenbaar gemaakte redelijke kosten in rekening te brengen.

 Artikel 14 – Klachtenregeling

1.  Versa Home beschikt over eenduidelijk bekendgemaakte klachtenprocedure en behandelt de klachtovereenkomstig deze procedure.

 2.  Klachten over de uitvoering van deovereenkomst moeten binnen 7 dagen volledig en duidelijk omschreven wordeningediend bij de ondernemer, nadat de consument de gebreken heeftgeconstateerd.

 3. Klachten die bij Versa Home worden ingediend, worden binnen een termijn van 14 werkdagendagen na ontvangst beantwoord. Als een klacht een langere verwerkingstijd vraagt, zal Versa Home binnen de termijn van 14 werkdagen reageren met een ontvangstbevestigingen een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.

 4. Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost, ontstaat er een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.

 5. Bij klachten dient de consument zich in eerste instantie te richten tot Versa Home. Als klachten niet in onderling overleg kunnen worden opgelost, dient de consument zich te wenden tot Stichting Webwinkel Keur (www.webwinkelkeur.nl). Deze organisatie zal gratis bemiddelen. Als er dan nog steeds geen oplossing wordt bereikt, heeft de consument de mogelijkheid om het geschil te laten behandelen door Stichting Geschil Online(www.geschilonline.com). De uitspraak hiervan is bindend en zowel Versa Home als de consument stemmen in met deze bindende uitspraak. Het voorleggen van een geschil aan deze geschillencommissie brengt kosten met zich mee die door de consument aan de betreffende commissie moeten worden betaald. Het is ook mogelijk om klachten aan te melden via het Europees ODR-platform(http://ec.europa.eu/odr).

 6.  Een klacht schort deverplichtingen van Versa Home niet op, tenzij Versa Home schriftelijkanders aangeeft.

 7.  Indien een klacht gegrond wordtbevonden door Versa Home, zal Versa Home naar haar keuze ofwel degeleverde producten kosteloos vervangen of repareren.

 Artikel 15 – Geschillen

1.  Op overeenkomsten tussen Versa Home en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing, ook indien de consument woonachtig is in het buitenland.

 2. Het Weens Koopverdrag is niet van toepassing.

 Artikel 16 – Aanvullende of afwijkende bepalingen

Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de consument zijnen dienen schriftelijk te worden vastgelegd, dan wel op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.

Scroll naar boven